Framtida författare?

Idag har man tillägnat en hel dag till bara skrivandet. Visst är den känslan underbar? När idéerna bara flödar och man känner att det inte tar slut. Men som varje historia har sin början, så har de även sitt slut.
Jag sätter mig tillbakalutad och tittar på dokumentet. Ler och känner mig lycklig. Efter varje ord som skrivs känner man att det är detta som man skulle vilja syssla med i framtiden. Vem vet? Kanske blir man en författare?

Nej, detta måste ha varit det mest löjliga inlägg jag gjort. Inte konstigt. Det har inte hänt så mycket. Nu börjar det bli farligt igen… När jag inte har något att göra, börjar jag tänka. Och tänka är inte min starka sida! (Finns många filosofiska tankar som man ångrar att man har yttrat).

För att av sluta detta kan jag nämna filosofen René Descartes fina sats ”Cogito, ergo sum.” (Jag tänker, därför finns jag). Och så börjar man flumma ut i djupa tankar och in i sin egna lilla värd…

3 thoughts on “Framtida författare?

Kommentera

