Missad uppdatering

Det kan hända en hel del på några dagar. Och lat som man är lyckas man ofta glömma uppdatera. Hur ofta tänker man inte: Jag ska göra det i morgon? Även om jag är dålig på att uppdatera på bloggen, så kan jag meddela att jag inte ligger på latsidan när det gäller skrivandet.

  • Missade skrivfikat i onsdags. Hade hoppats att återse vännerna. Men ibland går plugg framför skrivandet. Studierna har faktiskt med din framtid att göra! Kämpa, kämpa, kämpa!!!
  • Först och främst så har jag hunnit gå igenom mitt fantasymanus ytterligare en gång, för att ta bort en del löjliga fel och skriva om en del meningar i de två sista tv kapitlen. Det är en hel del jobb, men jag blev riktigt nöjd med resultatet. Livligare text och en smidigare röd tråd rakt igenom. Såklart får man inte glömma att behålla mystiska ledtrådar och inte förstöra spänningen i de sista akterna.
  • Uppföljaren till mitt fantasymanus, har jag inte hunnit så värst mycket med. Men det kommer jag börja fixa med nästa vecka. Hoppas jag kan påbörja det på onsdagen. är riktigt taggad att slutföra den för att man ska kunna spåna riktigt seriöst på en tredje bok. Just det! Ni hörde rätt… det kommer att bli en tredje bok efter detta.
  • Har en fristående bok, som jag precis börjat göra ändringar på. Originalmanuset låg på kanske 42 000 ord. Men efter att man lagt till prolog och utvecklat innehållet lite till, så är det på väg att dra sig över 60 000 ord sträcket. Och känner jag mig rätt så blir det nog fler ord än det. Vad gör man inte för att öka spänningen, utveckla karaktärerna till lite mer komplexa personligheter, rätta uppenbara misstag och felskrivningar?
  • Och för de som inte vet så målar jag en hel del. Om man inte arbetar, pluggar, skriver, eller virkar amigurumis så skissar jag. Har arbetat del på en bilder till första fantasyboken. Det är mest för min egna skull. Det är lättare att föreställa sig något och beskriva det om man ser det framför sig. Blev ganska nöjd med en del. Får se om man får dem helt färdiga. Är svårt när man är envis och känner att allt ständigt måste vara perfekt.

Hoppas man man kan komma igång på onsdag och rätta. Ser verkligen fram emot ONSDAG!!!

2 thoughts on “Missad uppdatering

Kommentera

