Första NaNo-dagen

Nu är den snart över, första nano-dagen!’

00:00 öppnade man dokumentet, plockade fram sin synopsis och började skriva. Skrev så mycket jag kunde på några timmar och slutade när ögonen inte längre orkade. Ska jag vara ärlig, så hade jag ingen aning när jag gick och la mig. Men det var väldigt sent. Sov några timmar och satte mig framför tv:n med laddade fingrar och utvilat huvud, och fortsatte skriva.

Efter ett tag insåg jag att vissa delar av synopsen var ersättbara och kommer antagligen att strykas eller ändras efter skrivandets gång. Något som är mycket ovanligt för att vara mig! jag brukar hålla mig till synopsen i första utdraget, men fick inspiration från oväntat håll. Manuset detta år är mitt försök till fantasy-deckare. Varför kallar jag det försök? För att det är min första gång som jag kombinerar de båda genrerna. Kommer bli spännande!

Antal ord skrivna idag: 21 443/50 000

Kommentera

