Ett nytt år!

Det är ett nytt år för oss alla. Och själv har man brottats lite med magsjuka/vinterkräksjuka. Inte nog med det så har en tand gått sönder, efter en smäll av ren klumpighet som inträffa i december förra året. Ett nytt år och det har redan skett massa spännande saker.

Det känns lite som att det är dags att uppdatera bloggen med. Kanske skriva lite oftare, men det senaste har man varit upptagen med skolarbete för fullt. Något som faktiskt varit ganska roligt måste jag erkänna. Förra terminen lärde jag mig en massor om tysk grammatik. (Sitter med ett stort leende på läpparna).

Nu är det dags för att sätta igång med fritidsskrivandet igen. En sak har jag lärt mig genom åren, och det är att man inte alltid är så sugen på att sätta sig ner för att skriva. Vad gör man åt det? Man tvingar sig helt enkelt till att göra detta. Jag påbörjade bok 1 i min andra serie under Nano-perioden (se november inläggen). Boken blev aldrig färdig, men behöver verkligen färdigställas. I sitt nuvarande skick ser den inte så läsbar ut, men efter en snabb genomläsning inser jag bara att en del av felet ligger i att de olika scenerna behöver fördelas om. Så dagens arbete, som man nu försöker tvinga sig till, går ut på att sortera upp scenerna lite bättre och lägga till lite extrascener. Överlag är jag rätt nöjd med handlingen. Det är inte lätt att försöka sig på två genrer som fantasy och deckare i en och samma projekt. Men det är kanske det som är tjusningen? Att man kan utmana sig själv.

Saker som skall göras färdigt detta halvår:

  • Bok 1 i serie 2: Skall renskrivas, rättas och skrivas ut. Och efter lite respons från en viss kritiker, så skall jag prova att skicka den till olika bokförlag.
  • Bok 2 och 3 i serie 1: Bok 1 är färdigskriven, och jag väntar FORTFARANDE svar från bokförlag (som verkar intresserade). Bok 2 är i stort sett färdigskriven, men den del scener skall ändras lite, och kanske tas bort. Oavsett vad så kommer det redigeras efter lite konstruktiv kritik från andra ögon. Bok 3 ligger fortfarande i planeringsstadiet, men kommer ganska snart påbörjas.

 

Kommentera

