Småproblem

Jag hade planerat att sätta mig i lugn och ro för att skriva på en synopsis. (En kort sammanställning av det tredje manuset jag skall skriva.) Och när jag skriver så sitter jag gärna ner med rutat papper och skriver synopsisen med bläckpenna. Jag ser många fördelar med att skriva synopsis på papper innan jag skriver på datorn, för jag tycker att det blir lättare att se strukturen på något sätt? Hur gör ni när ni skriver synopsis?

Jag måste medge att det kan vara ett ganska löjligt problem för vissa. Men för den som har en hel bunt med bläckpennor, som fortfarande har bläck kvar i sig kan detta problem vara GANSKA irriterande. Högen till vänster fungerar inte och den ”stora” högen till höger fungerar. Jag vägrar använda den röda pennan…

Pedanten i mig säger att jag inte kan förstöra min struktur genom att använda en röd penna (som inte heller är det bästa för ögonen). Men det är den enda fungerande penna som jag har. Hmm… Är det någon som har förslag på hur man får igång bläckpennor som har bläck kvar i sig? Det vore snällt om någon kunde ge en tips!

One thought on “Småproblem

  1. Fick två tips angående pennor. Det första var det klassiska: Stoppa pennspetsen mot tungan. Det fick en penna att fungera i alla fall (men otur nog var den också röd).
    Däremot så fick jag ett supertips av en kär vän. Att man skulle använda sig av skosulor. ”Gummit skapa en bra friktion och får kulan att rulla” Tack vare hans tips fick jag igång fyra blåa pennor.
    Känns bara onödigt om man behöver köpa fler pennor och samma sak händer igen. Så det var ett enkelt och bra tips.

Kommentera

