Skrivfika

Efter min långa utmattande förmiddag (som kanske påverkades av att jag var tvungen att gå upp klockan sex på morgonen) så begav jag mig in till Göteborg för den obligatoriska skrivfikan. Även om jag var trött och som vanligt överentusiastisk när det kommer till chattrandet (eftersom jag saknade dem alla) så kunde ja inte låta bli att försöka delta i stafettskrivandet (ordkrig).

Idag var jag inte på hugget, som det tydligt skulle märkas. Mitt resultat av ordkrigen låg runt 400-500 ord /15 minut. Inte förrän jag började skriva på mitt synopsis kom jag upp i 540 ord under en minut. Så nu har jag ökat min samling av synopsis med ytterligare ett. Men denna gång är det inte en roman, utan en fantasynovell om en ryslig goblin som förråder allt och alla med ont uppsåt.

Eftersom jag ändå sitter här med en samling av underbara människor så kan jag inte låta bli att bjuda på lite insiderinformation om en av våra deltagare (med hennes godkännande). Som vanligt bjöd den fantastiska Sandra på sina underhållande drabble som på senare tid innehåller katter. Jag är både häpen och fascinerad över hennes rika fantasi, hur hon lyckas få in kattfiskar och en hel del andra typer av katter (listan kan göras lång). Idag lyckades hon även få in tusenfoting och vildsvin. Mycket spännande. Efter våra ordkrig (med lite underliga namn) så gjorde Sandra en skiss baserad på sin drabble om varkatter.

Själv är jag ganska dålig på att skriva drabbles och väldigt rädd att misslyckas. Värst av allt så är jag riktigt dålig på att skriva korta saker på kort tid. Därför skriver jag ofta längre saker, då jag gillar att arbeta med bakgrundshistorier som tittar fram mellan raderna och spännande sidospår.

Nej nu skall jag strax dra mig hemåt och hoppas på att jag i tröttheten inte har skrivit allt för många misstag i texten. Och för alla er som vill leka finn fem fel så kan ni göra det i morgon, när jag är lite mer vaken att korrigera inlägget på alla 200 slarvfel. Är man mentalt utarbetad (på ett bra sätt) eller vad?

3 thoughts on “Skrivfika

  1. Sandra vill påpeka att det handlar om varuvlvs katter, och att bilden ej representerar detta. Bilden är en sekt med katter. 😉

Kommentera

