Skriver med flyt

Idag har jag faktiskt försökt att sätta mig ner och skriva några rader. Även om jag inte var fullt nöjd med det jag har skrivit, så anser jag att det handlingsmässigt är acceptabelt. Lite konstiga meningar här och där, men vad kan man göra åt det i första utdraget? Redigera får man göra i efterhand. När man väl har idéer och skrivandet flyter på så är det bara dumt att haka upp sig på petitesser. Om jag känner mig själv tillräckligt väl så kommer jag allt skriva om

Jag hittade i morse några anteckningar till ett gammalt projekt, som jag plötsligt kände för att skriva lite på. Ibland är jag faktiskt ganska förvånad att jag även som 14 åring hade rätt (bra men) skruvade idéer. Jag tror att de mest skruvade idéerna nog är de mest intressanta att läsa om. Helt otroligt hur gamla projekt jag har sparat på. Och många av dem är faktiskt användbara. Ibland lönar det sig allt att man skriver ner sina idéer. Jag lovar!

Jag tänkte dessutom skriva och rätta några rader på min deckare, men det verkade inte bli av. Kanske lite senare mot kvällen. Jag är i alla fall mycket lockad i att läsa om den från början till slut och göra den slutliga redigeringen nu.

Antal skrivna ord idag: 5000 ord

Antal rättade sidor idag: 0 sidor

Kommentera

