Manus [utan titel]

Som vanligt har jag en hel hög med historier som jag vid ett eller annat tillfälle gärna vill skriva färdigt. Och äntligen är jag åter igen nära på att avsluta ett [manus utan titel]. Jag har passat på att skriva så mycket jag kunnat under kvällarna, men det hade gått mycket snabbare om jag bara hade orken att sitta kvar i soffan.

Mitt manus [utan titel] kommer att ha ungefär 17 kapitel som det ser ut nu och kommer innehålla en del element för vuxna. Mitt nyaste fantasyprojekt utspelar sig inte bara på jorden utan har en stor del av sin handling på en annan planet. Det är en vuxenroman som även innehåller några erotiska scener. Kort sagt: INGET FÖR BARN!

Att hitta idéer och inspiration är inga problem när jag ska skriva något. Men fy vad svårt det ska vara att komma på en titel. Därför får jag kalla manuset [manuset utan titel] så länge. Låter väldigt fånigt, men det får stå så tills jag kommer på något passande. Annars kan jag allt låta någon testläsa den och komma förslag med titel? Hmm… Får tänka på det.

För tillfället ska jag vila lite från denna roman och rätta vidare på min fantasy-deckare. Får se om jag hinner bli färdig med någon av dessa två i slutet av juli. I så fall blir det att åter igen försöka skicka in till bokförlag.

Antal ord på [manuset utan titel] så här långt: 45 795 ord.

2 thoughts on “Manus [utan titel]

  1. Klart att du, när du känner dig klar, skicka in manuset till ett förlag!
    Förresten, har du kommit på en titel än?

    Kämpa på.

    /Verkligen Stefan

  2. Att komma på en titel är alltid ett mindre inferno. Känn bara lugnet så kommer titeln till dig så småningom. Det finns även en bok som de facto heter ”The Book With No Name”, skriven av ”Anonymous.” En fantastisk läsning. Rekommenderas som satan!

Kommentera

