Dags för redigering

redigeringenjanuari

Under januari månad har jag hållit mig sysselsatt med diverse ting utöver skrivandet, men beslutade igår att jag ska ta tag i det sista redigeringsstadiet. Efter att ha läst igenom mina romaner och manus insåg jag att det saknades en del saker från vissa kapitel. Så jag skrev till några delar som nu behöver redigeras i samband med resten av manuset. Därför sitter jag nu och pusslar ihop pusselbitarna och korrigerar den ny skrivna texten (som jag precis har påbörjat på bilden).

Om allt går so jag har planerat idag, så kommer jag kunna läsa igenom mina manus lite snabbt (när jag har tid) och ha tre olika typer av manus i slutet av nästa vecka.

[Urban fantasy manus]

[Erotisk fantasy]

[Ungdomsfantasy]

Lagt märke till en röd tråd? Kanske, kanske inte? Nej, nu gäller det att läsa igenom och eventuellt låta någon annan (specifik person) läsa igenom ett av manusen som inte ännu låtit sig läsas. Någon som vågar gissa på vilket det är?

 

2 thoughts on “Dags för redigering

Kommentera

